Як отримати дозвіл на будівництво приватного будинку?

Як отримати дозвіл на будівництво приватного будинку?

Зараз законодавство передбачає спрощену процедуру оформлення необхідних документів для цього та декларативний принцип отримання права на забудову. Тобто, про початок будівництва необхідно просто повідомити відповідний місцевий структурний підрозділ з питань містобудування та архітектури. 
Але, спочатку слід отримати будівельний паспорт на ваш майбутній будинок (Регламентується ст.27 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»).
У будівельному паспорті відображаються містобудівні та архітектурні вимоги до розміщення і будівництва:
* індивідуального (садибного) житлового будинку до 500 кв. м в межах населених пунктів,
* садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) до 500 кв. м поза межами населених пунктів (на територіях дачних і садових товариств),
* господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки.
‼ВАЖЛИВО‼ Оформлення будівельного паспорту не потребує отримання містобудівних умов та обмежень. Розроблення проекту будівництва також є не обов’язковим і здійснюється за бажанням.
Для отримання будівельного паспорту необхідно звернутися до (Згідно Наказу Мінрегіону 05.07.2011 № 103 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0902-11 ):
➡місцевого структурного підрозділу з питань містобудування та архітектури (це може бути як і територіальний підрозділ ДАБІ, так і виконавчий орган в структурі місцевої ради);
➡або до Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП).
Подати необхідно такі документи: 
* заяву на видачу будівельного паспорту
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0902-11 ;
* копію документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою (завірену нотаріусом, або організацією, що його видала).
* ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об’єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об’єкту із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо).
Ескіз можна зробити самостійно або це може зробити архітектор.
* проект будівництва (якщо є);
* згода співвласників земельної ділянки (якщо вони є) на забудову, завірена нотаріально.
Місцевий структурний підрозділ з питань містобудування та архітектури перевірить, чи відповідають ваші наміри забудови:
в межах населених пунктів – генплану, плану зонування або детальному плану території;
за межами населених пунктів – детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств;
державним будівельним нормам (ДБН), стандартам і правилам.
Якщо все відповідає вищезазначеним вимогам, то протягом 10 робочих днів з дня надходження пакета документів вам видадуть будівельний паспорт. Це безоплатно. 
До складу будівельного паспорту, який ви отримаєте, входять:
* пакет документів, що ви надавали:
* схема забудови земельної ділянки, на якій позначені місця розташування запланованого об’єкту будівництва, червоні лінії, лінії регулювання забудови, під’їзди, відстань від об’єкта будівництва до вулиць (доріг), мінімальні відстані від об’єкта будівництва до меж земельної ділянки, а також будівель і споруд, розташованих на суміжних земельних ділянках, місця підключення до інженерних мереж (за наявності);
* пам’ятка замовнику індивідуального будівництва, що містить рекомендаційний перелік положень нормативно-правових актів, будівельних норм та правил для застосування в умовах існуючої містобудівної ситуації.
‼ВАЖЛИВО‼ Технічні умови щодо інженерного забезпечення отримуються замовником самостійно. Якщо, наприклад, ви бажаєте отримати енерго-, електро- і водопостачання, необхідно звернутися до компаній, що надають такі послуги за місцезнаходженням вашого майбутнього будинку.
Відмовити у видачі будівельного паспорту можуть з наступних причин:
➡ ви подали неповний пакет документів;
➡ наміри вашої забудови не відповідають вимогам місцевої містобудівної документації, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
Така відмова із відповідним письмовим обґрунтуванням повинна надатися у строк не більше 10 днів.
Після отримання будівельного паспорту необхідно направити до місцевого відділення ДАБІ повідомлення про початок будівельних робіт. (Регламентується Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466) – https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/466-2011-%D0%BF
Його ви можете подати
* особисто
* за допомогою уповноваженої особи
* надіслати рекомендованим листом з описом вкладення до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю (ДАБІ) за місцезнаходженням майбутнього будинку не пізніше ніж за 1 календарний день до початку виконання будівельних робіт.

І якщо ви правильно підготуєте та подасте всі необхідні документи, то швидко зможете розпочати будівництво омріяного будинку.